Senior adviseur Beleid & Kwaliteit voor team Service Bureau

Delft, Zuid-Holland

32- 36 uur

Schaal 50/55

HBO / WO

Waarom werken bij Perspektief?

Cliënten van Perspektief werken aan herstel en participatie, zelfredzaamheid en burgerschap. De koers is gericht op eigen kracht en eigen regie op weg naar zelfstandig wonen met passende ondersteuning. Vanuit het Service Bureau maken we deze koers mede mogelijk door businesspartner te zijn van het management, beleid te maken en te implementeren, de luis in de pels te zijn en door een uitmuntende bedrijfsvoering na te streven. Ben jij een echte sparringpartner, maak je verbinding en ben je uitstekend in schriftelijke en communicatie? Heb je een strategische blik en kun je dit vertalen naar beleid?

Onze cultuur

Het belang van de cliënt staat op nummer één. Wij zijn zeer betrokken bij de cliënt en doen ons werk vol passie. Wat ons allemaal bindt, is onze bevlogenheid om cliënten te helpen. Bij Perspektief krijg je als medewerker ruimte en mogelijkheden om dingen te verbeteren. Je mag zeggen wat je denkt. En je mag dingen uitproberen. Ook als dat betekent dat het soms niet meteen in 1 keer goed is: fouten maken mag. Werken bij Perspektief is meer dan gewoon werk, meer dan gewoon collega’s. Samen zijn wij er voor de cliënt én voor elkaar. Ook of juíst als het werk soms wat meer van ons vraagt dan normaal. We kunnen goed relativeren, er wordt veel gelachen, en we gaan informeel met elkaar om. Je kunt bij iedereen aankloppen.

Wat is jouw rol als senior adviseur Beleid & Kwaliteit?

Als Senior Adviseur Beleid & Kwaliteit maak je onderdeel uit van het Service Bureau, team Kwaliteit, Beleid & Contractmanagement ressorteert hiërarchisch onder de manager Bedrijfsvoering. Vanuit deze adviesrol adviseer en ondersteun je het management en bestuur bij de uitvoering van operationeel en tactisch beleid, zet je projecten vanuit het Service Bureau op en schrijf en ontwikkel je beleid. Je bent kritisch, analytisch en samenwerkingsgericht.

Het opgestelde beleid weet je vervolgens waar nodig te vertalen naar duidelijke werkprocessen en werkafspraken, zodat opvolging van het beleid in de operatie geborgd wordt.

Met jouw beleidsnotities en projecten ondersteun je de organisatie in de ontwikkeling van actueel zorgbeleid en daarmee de kwaliteit van onze zorg en dienstverlening. Je draagt bij aan de zorginnovatie en medeontwikkeling van onze zorgproducten in samenwerking met de Productmanagers. Je monitort actuele wet en regelgeving en zet dit om in beleid en advies.

Perspektief werkt met vier productgroepen: Wmo, Wlz, forensische zorg en de Aanpak huiselijk geweld en kindermishandeling. Jij wordt verantwoordelijk voor twee van deze productgroepen.

Van deze productgroepen ken je de wettelijke en beleidsmatige kaders. Je treedt op als projectinitiator en sparringpartner voor de implementatie en ontwikkeling hiervan door middel van toepasbare werkprocessen en procedures.  Je onderhoudt contacten met externe instanties, andere zorgaanbieders en lokale overheden. Je trekt hierin samen op met de productmanagers, teamleiders en/of het bestuur. Voor het management en/of bestuur verzorg je voortgangsrapportages en verricht je mogelijk cliënttevredenheidsonderzoeken.

Wie ben jij?

Voor medewerkers leggen we de lat hoog. We denken in functies, taken en competenties, en ook in resultaten en rollen. Voor onze adviseurs op het Service Bureau betekent dit dat je zelfstandig werkt én de samenwerking opzoekt. Je bent kritisch analytisch, je weet tot de kern van de zaak door te dringen en kunt gemakkelijk een situatie vanuit verschillende invalshoeken bekijken. Daarnaast weet je je een weg te banen door beleid, wet- en regelgeving en ben je proactief voor het zelf initiëren hiervan. Je bent én de luis in de pels én toont leiderschap in overleg en projecten.

Onze adviseurs zijn betrokken bij onze doelgroep en hebben oog voor wat er voor hen van belang is. Net zo goed ondersteun je medewerkers bij vragen en kijk je goed hoe beleid in de praktijk vorm krijgt in werkprocessen en procedures. Dat beleid ook werkt in de praktijk, vind je minstens zo belangrijk.

Wat jij als nieuwe collega van Perspektief krijgt

  • Arbeidsvoorwaarden conform CAO GGZ;
  • Een arbeidsovereenkomst voor 7 tot 12 maanden met vooruitzicht op een vaste aanstelling;
  • Salariëring geschiedt op basis van leeftijd en ervaring (schaal FWG 50/55)
  • 8% vakantiegeld en 8,3% eindejaarsuitkering;
  • Opname in het Pensioenfonds Zorg & Welzijn;
  • 166 verlofuren per jaar op fulltime basis;
  • Vergoeding van de kosten van een Verklaring Omtrent het Gedrag;
  • Uitstekende werksfeer en ontwikkelmogelijkheden.

Wat we van jou vragen

Van een medewerker van het servicebureau verwachten we dat je zelfstandig werkt én de samenwerking opzoekt. Je durft je nek uit te steken.

Verder voldoe je aan de volgende eisen:

    • In het bezit van een relevant diploma op HBO/WO niveau;
    • Initiatiefrijk: je bent alert op kansen en handelt daar in een vroeg stadium naar;
    • Creatief: je weet bijvoorbeeld een nieuwe aanpak te bedenken vanuit bestaande kaders;
    • Organisatiesensitief: je bent je bewust van de onderlinge samenhang in de organisatie;
    • Kennis en ervaring met projectmatig werken;
    • Kennis van de sector;
    • Het onderkennen en bijhouden van maatschappelijke trends, juridische en wetenschappelijke ontwikkelingen binnen het betreffende beleidsterrein.

Direct solliciteren?

Solliciteren kan direct en tot en met zondag 25 december 2022! Mail je motivatiebrief en je cv naar vacatures@perspektief.nl met als onderwerp ‘Adviseur Beleid & Kwaliteit’. Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Richard Mutters, manager Bedrijfsvoering Stichting Perspektief en Arosa, 06 – 82948378.

Solliciteren